Lázár „kiadta a feladatot”: a MÁV és a Volán járatain is ingyenes lehet a kutya- és kerékpárszállítás
A BKK járatain már januártól ingyen vihetik kutyájukat és kerékpárjukat a bérletesek.
A BKK járatain már januártól ingyen vihetik kutyájukat és kerékpárjukat a bérletesek.
Repkednek az ezermilliárdok az Építési és Közlekedési Minisztérium terveiben. Rengeteg vonatot, mozdonyt és buszt vennének a következő tíz évben, de költenének gyorsvasútra is.
Vitézy Dávid úgy látja, Lázár Jánost a bosszú vezérli.
2026 előtt nem érkeznek új vasúti járművek, az évtized végén lehet a HÉV-felújítást befejezni, a nemzetgazdaságilag kiemelt beruházások intézményét pedig fokozatosan kivezetik – ígérte Lázár János, aki első kormánytagként azt is kimondta, hogy Varga Mihály jövőre távozhat a Pénzügyminisztérium éléről.
A miniszter arról is beszélt, hiába felügyeli a Budapest–Belgrád vasútvonal építését, nincs köze ahhoz, hogy ahhoz épp a miniszterelnök apjától rendeltek követ.
Szerinte a Budapest elleni bosszúvágy miatt építenék meg vidéken az intézményt.
Saját örömükre és a nemzet gyarapítására megtehetik.
Magyarországon a kormány a minap megnyeste annak a vasúti beruházásnak a költségvetését, amelynek a szerbiai szakaszán 14 ember halálát okozta a hasonló önkényeskedés. Pedig korábban még szükségesnek tartották „a leromlott műszaki állapotú” állomásépületek felújítását, amit most mégsem finanszíroznak.
Szeptembertől kereshetett munkát a MÁV volt vezérigazgatója, akitől Lázár János az állami közlekedési mamutcég újabb átszervezése okán vált meg, de Pafféri Zoltán hamar talált új állást: pár napja a Jászai Gellérthez köthető iKON alapkezelőt vezeti.
A miniszter Facebook-oldalán osztott meg egy humorosnak szánt videót.
Nem kell ezután konzultálni az érintettekkel a vonalbezárások előtt, a vonat- és buszjáratok párhuzamosságainak felszámolásánál pedig beleférne, hogy másfélszeresére nőjön a menetidő.
12, Makovecz Imréhez köthető építmény kapott védelmet egy csütörtök esti jogszabállyal.
Könnyített feltételekkel vehetnek át ugyan állami kastélyokat az önkormányzatok, ám az épületek fenntartását sokszor nem tudják vállalni. Az biztos, hogy a Márki-Zay Péter vezette Hódmezővásárhely megpályázza az egyiket – a polgármester szerint azért, hogy “ne lopják el”. Lázár János a kastélypályázaton tőkeerős vállalatok jelentkezését is várja, ám azok egyelőre hallgatnak.
Hamarosan akár 20 új kínai mozdonyt vehet a MÁV számára a Lázár János vezette közlekedési tárca – tudta meg lapunk.
A magyar állam – élve az elővásárlási jogával – 2022 óta hét ingatlant vett meg a világörökségi helyszíneken Lázár János döntése alapján. Volt olyan lakás, amelynek négyzetméteréért 4,5 millió forintot sem sajnáltak – ezen már a kormány ülésén is fennakadtak.
Vitézy Dávid szerint az lehet a háttérben, hogy túl nagy nyilvánosságot kapott, hogy történelmi mélységbe zuhant a MÁV pontossága a nyáron.
Lázár János szerint érezhető tehercsökkenést jelent majd a vasúti pályadíjak csökkentése, de iparági szereplők szerint ez még nem elégséges a vasúti teherszállítás versenyképességének javításához. Szükség van a mellékvonalakra és arra, hogy a karbantartásokkal a cégek tervezni tudjanak.
A képviselő szerint a költöztetésre szánt pénzt a vidéki múzeumok fejlesztésére kéne inkább fordítani.
Az építési és közlekedési miniszter szerint mindenki egyenlő eséllyel indul a kastélyokért, de a fenntartásuk jómódú városok, közösségek „hobbija”.
Lázár János ideiglenes műemléki védelemmel oltalmazza a XII. kerületi turulszobrot, hogy elcsaklizzon néhány szavazót a Mi Hazánktól, közben pedig valódi műemlékek tucatjai pusztulnak.